Doświadczony lekarz interny, choroby wewnętrzne ⋆ dr Łukasz Szczygieł

Choroby wewnętrzne

Diagnostyka internistyczna

W mojej praktyce lekarskiej zajmuję się leczeniem nie tylko chorób naczyń, ale również szeroką gamą schorzeń narządów wewnętrznych. Specjalizacja z chorób wewnętrznych na równi ze specjalizacją z angiologii oraz szeroka baza badań, które wykonuję pozwalają nie tylko na holistyczne, ale przede wszystkim na indywidualne podejście do każdego pacjenta.

Skuteczne znalezienie źródła choroby

Dobrze i wnikliwie zebrany wywiad to podstawa diagnozy. Zdarza się, że najważniejsze zdanie pacjent wypowiada dopiero na koniec wizyty, wychodząc z gabinetu. Nie można tego przegapić. Zapraszam wówczas ponownie, byśmy mogli wspólnie raz jeszcze usiąść i przedyskutować problem. Co ważne, nie skupiam się na pojedynczym narządzie, czy objawie. Staram się zawsze dociekać natury nawet banalnych dolegliwości. Jeżeli nie jestem w stanie pomóc całkowicie, to kieruję bezpośrednio z imienia i nazwiska do innego lekarza, specjalizującego się w danym schorzeniu.

internista katowice
mierzenie ciśnienia tętniczego

W ramach specjalizacji z chorób wewnętrznych diagnozuję i leczę:

• Choroby serca: choroba wieńcowa, stany po zawale serca, zaburzenia rytmu serca, zawroty głowy i omdlenia pochodzenia sercowego
  • Nadciśnienie tętnicze
  • Choroby tarczycy: nadczynność i niedoczynność tarczycy
  • Choroby przewodu pokarmowego: choroba wrzodowa, choroba uchyłkowa, zespół jelita drażliwego
  • Choroby układu oddechowego: przewlekły kaszel, duszność, zapalenie dróg oddechowych
  • Cukrzycę
  • Osteoporozę
  • Zaburzenia potencji u mężczyzn

Warto wiedzieć

Starsze pokolenie lekarzy powtarza, że należy dotknąć i zbadać pacjenta, oraz że żadne maszyny tego nie zastąpią. Dlatego po dokładnej diagnostyce staram się ustalić właściwe rozpoznanie, a czasem kilka niezależnych przyczyn dolegliwości. Prawdziwe badanie fizykalne bywa niezastąpione!

Następnie wspólnie z pacjentem podejmujemy dalsze kroki. Skupiamy się nad schematem codziennego postępowania i dopasowaniem farmakoterapii tak, aby dawkowanie leków było wygodne dla pacjenta, przy zachowaniu maksymalnej skuteczności.

Nie bagatelizuj swojego staniu zdrowia

Ludzkie ciało jest złożonym mechanizmem, a ból nogi opisywany często przez pacjenta może być skutkiem uszkodzenia układu naczyniowego, mięśniowego czy stawowego. Może być również skutkiem uszkodzenia centralnego systemu nerwowego na poziomie kręgosłupa, czy obwodowego układu nerwowego na poziomie stopy.

Modzele, płaskostopie, wrastające paznokcie, zapalenia naczyń, defekty mikrokrążenia, tętniaki tętnic podkolanowych, przetoki tętniczo-żylne, zespół pozakrzepowy, owrzodzenia... Człowiek może mieć różne problemy i dolegliwości, dlatego nie warto ich bagatelizować, a przystąpić do leczenia. W swojej praktyce lekarskiej spotykam się zarówno z drobnymi schorzeniami, jak i poważnymi jednostkami chorobowymi. Nie lekceważ swojego zdrowia – spotkajmy się u mnie na wizycie!

diagnostyka chorób żył katowice