Usuwanie żylaków miednicy Katowice, Śląsk | Dr Szczygieł

Żylaki miednicy

Niewydolność żylna miednicy

To choroba generująca żylaki okolic sromu i krocza oraz nietypowe żylaki kończyn dolnych z jednej strony, a z drugiej wywołującą uporczywe bóle podbrzusza znacznie upośledzające jakość życia.

Niewydolność lewej żyły jajnikowej to najczęstsza przyczyna niewydolności żylnej miednicy u kobiet, a niewydolność żyły jądrowej u mężczyzn. Cofająca się tymi żyłami krew nie wraca do serca wywołując zespół przekrwienia biernego miednicy (PCS). Objawy są różnorodne, od bólów imitujących endometriozę, przez bolesne miesiączki i współżycie, po hemoroidy i żylaki nóg.

Krew nie mogąc odnaleźć drogi do żył prawidłowo prowadzących ją do serca – cofa się dalej rozszerzając żyły na nogach. Żylaki nóg będące skutkiem niewydolności żylnej miednicy pojawiają się zwykle po wewnętrznej i tylno-przyśrodkowej stronie ud, czasami wychodzą spod samych pośladków, bądź z okolicy sromu, zstępując ku dołowi.

żylaki miednicy leczenie piekary śląskie
żylaki miednicy leczenie bytom

Zabiegi usuwania żylaków miednicy

Zabiegi na tego rodzaju żylakach bez zrozumienia istoty problemu cechują się małą skutecznością i szybkimi nawrotami, jako że istota choroby tkwi gdzie indziej.

Pełna diagnostyka żylaków atypowych wymaga zebrania dokładnego wywiadu, oceny odczuwanych przez pacjentów objawów na specjalnym formularzu klinicznym oraz wykonania oprócz USG Doppler żył kończyn dolnych także dodatkowych badań obrazowych:

• USG Doppler żył miednicy małej i jamy brzusznej,
  • USG Doppler żył przezkroczowe i przezpochwowe,
  • wenografii-TK lub wenorafii-MR.

Jak zaplanować zabieg usuwania żylaków

Planowanie zabiegu usuwania żylaków powinno się odbyć po uzyskaniu jak największej ilości informacji o źródle żylaków, które może leżeć i w niewydolnej żyle jajnikowej oraz jednocześnie i w niewydolnej żyle biodrowej wewnętrznej, i typowo w niewydolnej żyle odpiszczelowej.